IDRÆTTER » Golf » Lokale regler

Lokale regler

Lokale Regler

Muligan

Der spilles 2 bolde ved udslag fra første tee-sted. Spilleren vælger selv hvilken bold der spilles videre med. Den anden bold er ude af spillet.

Luftslag

Sving, hvor jernet ikke rammer bolden regnes for prøveslag og tæller ikke med som slag.

Rough

Hvis bolden lander i rough, må bolden droppes med et strafslag ud på Fairway, der hvor bolden har passeret rough linjen.

Du kan også vælge at gå tilbage hvor du slog fra, hvis du skal tilbage til teestedet må bolden tees op.

Provisorisk bold

Hvis en bold lander i roughen, anbefales det at spille en provisorisk bold fra samme sted, som den første bold blev spillet.

Findes den første bold er denne i spil og skal således spilles videre med.

Fri drop

Der er fri drop, dog ikke nærmere flaget, hvis bolden lander i en tue markeret med blå pind eller på en green, som ikke er i spil.

Hul 4/13

Bolden skal have passeret eller ligge i den tværgående stribe på fairway, før den må spilles videre mod hullets green.

Uspillelig bold

En spiller kan, hvor som helst på banen, erklærer en bold uspillelig.Spilleren skal så mod et strafslag, droppe en bold inden for 2 køllelængder

fra hvor bolden lå, dog ikke nærmere flaget, eller droppe en bold i direkte linie og uden afstandsbegrænsning væk fra flaget i forhold til hvor bolden lå.

Rød pæle

Hvis bolden lander i roughen med røde pæle, må bolden erklæres uspillelig og må droppes ud på fairway med et strafslag.

Out of bound

Bolden erklæres ude af spil, hvis bolden passerer de hvide pæle ved hul 4/13 samt hvis bolden

passerer hegnet ud mod Starupvej og ved boldbanen ved hul 7.

Nedslagsmærker

Husk at rette nedslagsmærker på green, selvom det måske ikke er dine

Husk også at lægge græstørv på plads på fairway

Husk at aflevere klubhuset mindst lige så pænt som da du kom og lukke døren i klubhuset

og låse porten i hegnet, når du forlader banen.

Handicapregler

Handicap reguleres fra åbningsmatch til 31. oktober

Følgende regler for regulering af handicap gælder fra åbningsmatch 2019:

Nye medlemmer bliver tildelt 36 slag, dog får nye medlemmer med DGU kort kun tildelt 18 slag.

Regulering af handicap sker ved deltagelse i 18 hullers match, som spilles efter Stabelfordreglerne.

Ved regulering i 27 hullers match tæller kun de første 18 huller.

Spiller med handicap 18 eller derunder rykker ½ point ned pr. opnået point over 36 og rykker ½ point op når match-resultatet er under 28 point.

Spiller med handicap over 18 rykker 1 point ned pr. opnået point over 36, og rykker 1 point op når match-resultatet er under 28 point.

Det er markøren der noterer resultatet i klubhuset.