IDRÆTTER » Gymnastik

ØSVN gymnastik

ÅRMØDE 2023:

Den 31. oktober kl. 18.30 afholdes der årsmøde i gymnastikafdelingen.
Det afholdes i cafeteriet i ØSVN Hallen, Starupvej 45, Øster Starup og ALLE ER VELKOMMEN.

Dagsorden for afdelingsårsmøderne:

1. Valg af dirigent.
  2. Valg af referent.
  3. Afdelingens beretning.
  4. Indkomne forslag.
  5. Valg til afdelingsudvalget (på valg er Majbritt Pedersen, Iben Strudsholm og Lene Borum. Alle modtager genvalg).
  6. Evt.

Alle valg til afdelingsudvalgene er gældende for 2 år.

Vi kan ALTID bruge endnu flere hænder i udvalget eller til adhoc-opgaver, så hvis du har tid og lyst til at være en del af udvalget eller på anden måde være en del af det frivillige korps, så hold dig endelig ikke tilbage.

Vi glæder os til at se en masse glade og aktive gymnaster, når sæsonen
2023/24 starter op i uge 36.

Sæsonen byder på et væld af gymnastikhold for alle aldersgrupper.

HOLDOVERSIGTEN kan du orientere dig omkring træningstid og sted.

Hent de nye træningstider på linket herunder - (Specielt til dig på mobilen)

Træningstider ØSVN-IF Gymnastik 2023-2024 (4.3 Mb)

HIP HOP DANS

med Tilde

Hvis du elsker at sætte noget musik på og danse, vil det måske være noget for dig at gå til dans i Ågård Forsamlingshus. Vi kommer til at danse hip hop og have det sjovt. Vi tryller danseglæden frem og lærer seje trin, grundtrin og små danseserier, som I kommer til at vise for jeres forældre til en hyggelig afslutning.

Jeg, Tilde, har danset Hip Hop i 3 år i DK-dans, på efterskoleophold og nu i Dansequilibrium Vejle og glæder mig til at lære fra mig:)

TRÆNINGSTIDER

Mandage

Kl. 16.15-17.00 / 0.-2. kl.

Kl. 17.15-18.00 / 3.-5. kl.

Vi danser følgende mandage i Ågård forsamlingshus 👇
- Husk at der er gratis danseprøvetime mandag d. 25. september

Dansetimer:

02 okt

09 okt

Efterårsferie

23 okt

30 okt

06 nov

13 nov

20 nov

27 nov

04 dec

11 dec Danseafslutning/opvisning for forældre m. juleknas

Kontakt evt. Gymnastik-udvalgsformand Lene Struck Borum eller en af de øvrige fra udvalget ved spørgsmål

Gymnastikudvalget:

Lene Borum struckborum@gmail.com 30274345
Tina Thorsager Hansen tphansen@live.dk 24857716
Majbritt Pedersen pedersenmajbritt@gmail.com 2279084
Susanne Hansen susanne.hansen@lego.com 61714021
Marianne Ryhmann Junker marianneryhmann@gmail.com 93899192
Linda Duedahl linda.duedahl@gmail.com 41291963

Instruktør - Hjælpeinstruktør - Forældrehjælper

Kunne du tænke dig at blive hjælpeinstruktør eller forældrehjælper?

Kontakt gymnastikudvalgsformand Lene Struck Borum eller en fra gymnastikudvalget ved interesse.

Særligt på foreningens mange børne- eller springhold er der brug for ekstra hjælpere. Har du tid og lyst til at give en hånd med, så kontakt gerne gymnastikudvalget, så vi kan få en snak om hvad du kan eller gerne vil bidrage med.

Hvis du går i minimum 6. klasse og er aktiv gymnast kan du blive en del af vores forenings ”Back-up-gruppe”, som er for unge hjælpeinstruktører, der ønsker at vide og lære mere om det at være instruktør i en gymnastik-forening.

BackUp-hjælper:

ØSVN-gymnastik kan altid bruge unge mennesker, som gerne vil være hjælpeinstruktør. Et krav er dog, at man selv er en aktiv gymnast.
​For de unge, har vi dannet en BackUP-gruppe, hvor de unge får ekstra oplevelser, udfordringer, hygge og mulighed for et rum hvor de kan komme til orde. De unge mødes flere gange om året og snakker og øver sig i at være instruktør, de kommer på kursus, men er også sammen om ALT MULIGT ANDET:).
Her lærer de unge, hvad det vil sige at være instruktør og være en del af foreningen ØSVN-Gymnastik.

Hjælpe-instruktør:

• støtter og er hjælper for instruktøren og gymnasterne under hele træningen.
  • bidrage med små ideer til springbaner, opvarmning, leg, rytme alt efter hvilket hold du er hjælper på.
  • hjælpe med, at flytte redskaber og bygge springbaner op.
  • er modtager på springbanerne (Instruktøren sørger for at guide og klæde dig på til opgaverne).
  • deltager i et relevant gymnastikkursus en gang om året efter hvilket hold og målgruppe du er hjælper på.
  • tager dit gode humør med, og er med til, at skabe en positiv ”holdånd” og træningsfællesskab.
  • møder frem til alle træninger, hvis du er forhindret gives der besked hurtigst muligt

Forældrehjælper:

• støtter og er hjælper for instruktøren og gymnasterne under hele træningen.
  • hjælper med, at flytte redskaber og bygge springbaner op efter instruktørens plan.
  • er modtager på banerne, efter det du har mod på. (Instruktøren sørger for at guide og klæde dig på til opgaverne).
  • møder frem til flest mulige træninger, i forhold til din egen kalender.
  • melder afbud hurtigst muligt, hvis du bliver forhindret i at komme til en planlagt træning.

Rytmisk Kor Ågård

Ågård rytmisk kor har eksisteret siden efteråret 2016 og har de fleste sæsoner bestået af ca. 40 sangglade mænd og kvinder.

Vi er oprettet som aktivitet under ØSVN Gymnastik og glæder os til at gense hinanden og modtage nye medlemmer.
Vi varmer op og leger med stemmen, synger traditionelle og nyere flerstemmige sange. Vi synger på dansk og engelsk, højskolesange, rock og pop.

Rutineret eller nybegynder?

Koret er for alle voksne, rutinerede og nybegyndere. Alle er velkomne - vi vil især være glade for at høre nogle af de dybe stemmer.

Man bliver glad af at synge, så mød op i foredragssalen på Ågård Efterskole torsdag kl. 19 – 21 og se, om det er noget for dig.

Vi synger frem til udgangen af marts ca. 25 gange

Instruktør: Lotte Bay Madsen
Opstart:  Uge 36

Indkaldelse til Årsmøde i ØSVN gymnastik:

Kalender for ØSVNGymnastik

Lokal opvisning i ØSVN Hallen LØRDAG D. 23. Marts 2024

ØSVN IF Gymnastik

En Facebookgruppe for alle aktive gymnaster og interesserede i Øster Starup - Vester Nebel Idrætsforening.

Gå til FACEBOOK gruppe
ØSVN gymnastik instruktører 23/24