IDRÆTTER » Golf

Golf

Velkommen på grønsværen

Golfklubben i Øster Starup er en afdeling under ØSVN Idrætsforening. Golfbanen ligger på et areal ved ØSVN Hallen, Starupvej 45, 6040 Egtved.

Banen blev anlagt af frivillige i 1999 og er nu en rigtig flot golfbane.

Banen er en par 3 bane med 9 udslagssteder (teesteder), den er ikke kuperet. Vi har sandbunkers, tuer, bevoksninger og arealer med rough mv. der gør, at hver bold bliver interessant og udfordrende.

Alle hullerne er forholdsvis korte – mellem ca. 60 meter og ca. 180 meter.

Hvis man går 2 sammen, kan banen gennemføres på ca. 1,5-2 timer.

K
lipning af græsarealer, herunder fairways, tuer og greens samt periodevis vedligehold og renovering klares på frivillig og ulønnet basis af et udvalg samt hjælpehold.

I 2008 fik klubben nyt klubhus samt materieldepot. Klubhuset anvendes til socialt samvær under og efter match. - Det, som populært kaldes det 19. hul.

I klubhuset er der opslagstavle med 'lokale golfregler', resultatlister, matchopslag, medlemslister, 'hole-in-ones', ligesom der findes score-kort og andet grej for spillerne.

Klubben har et nogenlunde stabilt medlemsantal på omkring 50 medlemmer, og årskontingent er kun kr. 850,00

Der er afsat faste spilletider, hvor man kan komme og spille med andre. Eller man kan gå på banen når man har lyst og vejret er til det.

Nye medlemmer er meget velkomne.
Der kan aftales  prøvemedlemsskab samt gratis golfundervisning.
Kontakt een fra golfudvalget.