ØSVN-IF » Børneattester

Børneattester

BØRNEATTESTER HENTES ELEKTRONISK

For at forebygge pædofili har foreninger pligt til at indhente børneattester, når der indgåes aftaler med trænere/instruktører og andre med lederansvar for børn og unge under 15 år.

ØSVN-IF indhenter derfor børneattester for alle vores trænere/ledere/instruktører mv. over 15 år,  som har med børn under 15 år at gøre

Det er nu blevet muligt elektronisk at hente børneattester.

De enkelte afdelinger sørger for at indhente Navn og CPR.nr på deres trænere/instruktører, hvorefter formandskabet sørge for at rekvirere børneattesten elektronisk. Den enkelte træner/instruktør modtager brev fra Rigspolitiet pr. digital post, som de bedes godkende med NemId

Læs mere om elektronisk indhentning af børneattest:
Klik her