ØSVN-IF » Årets Ildsjæl » 2021/2022

2021/2022

ØSVN-IF er drevet af et imponerende antal frivillige, der hver især udgør en vigtig brik i og yder en afgørende indsats for idrætterne og de fællesskaber, som idrætterne danner rammerne om. Det er de frivillige, der muliggør, at mere end 1600 medlemmer på tværs af interesser, styrker, værdier, aldre og sogne kan mødes i fællesskaber og dyrke deres sport lokalt. Hver og en fortjener de en meget stor tak.

Prisen for årets Ildsjæl giver medlemmerne mulighed for at indstille en frivillig, som, de synes, fortjener særlig anerkendelse for deres engagement og arbejde. I år har vi fået tre indstillinger: Jesper Ellebæk, formanddskabet, for sit store frivillige engagement og villighed til at påtage sig ansvar både i foreningen og bredt i lokalområdet. Søren Christensen, håndbold, for sin indsats som træner på flere hold og for altid at stille op til arrangementer lokalt. Jesper Brødsgaard, volleyball, for sin indstilling til trænerrollen, for at bidrage til det sociale sammenhold i afdelingen og for at bruge en stor mængde tid på vedligehold af baner og udstyr.

Vi er ikke i tvivl om, at de alle tre er berettigede til prisen. Det var Jesper Brødsgaard, der løb af med kåringen til Årets Ildsjæl i ØSVN-IF 2021/2020. Læs den flotte indstillinger her

Vi vil gerne indstille vores volleyball træner Jesper Brødsgaard til titlen som årets ildsjæl, da han er indbegrebet af ordets betydning. Han brænder for volleyball på et plan, der har gjort, at man med rette, og ment som et kompliment, kan kalde ham en volleyball-nørd.

Da vi for et år siden var nogle, der fik ideen til at opstarte et dame volleyball hold, var vi ikke et sekund i tvivl om, at det var Jesper, vi ville have som træner. Han var heldigvis frisk på udfordringen. Som træner er han meget engageret og altid yderst velforberedt. Han formår at gøre træningen lærerig og hård, men altid på en sjov måde. Dette resulterede i, at vi, på vores nyopstartede hold, det meste af sidste sæson, trofast mødte ca. 15 damer (i aldersspændet fra midt 20’erne til midt 50’erne) op til hver træning. Udover fra lokalområdet samles vi langvejs fra: Give, Brande, Bredsten, Børkop og Vejle.

Derudover træder han oftest også til som træner på vores mix hold. Han er aktivt med i festudvalget, der bidrager til, at vi har en meget social klub. Han er også den, der uopfordret har brugt flere eftermiddage alene i løbet af sommeren med at fræse ØSVN’s beach-baner for at vedligeholde dem - noget vi andre kun ved et tilfælde har fundet ud af. Ergo; Jesper leverer rigtig mange timer både på og udenfor volleybanen til vores klub og er i særdeleshed medvirkende til, at vi har en meget velfungerende klub, hvor det er fedt at være medlem! Han er en meget beskeden mand, men fortjener at blive anerkendt for denne indsats!