ØSVN-IF » Hjælp til den nye hjemmeside » Ordbog

Ordbog

Den nye hjemmeside er bygget op omkring forsiden (som du kigger på nu) og det administrative system Conventus. Der er en hel del begreber i disse systemer, som er forklarede her.
  • Adressebog: Bruges in Conventus til næsten alle opgaver som har med personer at gøre: administration af hold samt registrering alle personer med tilknytning til ØSVN-IF (udvalgsmedlemmer, trænere, deltagere, ...). Oprettelse af hold, administration af deltagere på et hold, tilknytning af trænere til hold mv. gøres altsammen igennem adressebogen.
  • Booking: En funktionalitet i Conventus som muliggør reservation af baner, haller eller lignende. Anvendes ikke på nuværende tidspunkt, men kan tages i brug i fremtiden.
  • Bruger: En person med adgang til det administrative system i Conventus, altså typisk en træner eller et udvalgsmedlem. Alle data omkring en bruger (navn, adresse, email) er beskrevet af brugerens profil.
  • Conventus: Det adminsitrative system i den nye hjemmeside som håndterer tilmeldinger, administration af hold, betalinger, udsendelse af beskeder, vedligeholdelse af opslagstavler osv.
  • Deltager: en person som er deltager på et hold, se kontakt og profil
  • Forsidesystemet: For de fleste brugere blot en samling websider som giver adgang til information samt diverse indhold fra Conventus. Indholdsforfattere har brugernavn og kodeord som gør det muligt for dem at redigere forsiden, hvilket gøres igennem GoMiniSite.
  • Gruppe: Conventus bruger begrebet gruppe til at betyde både hold samt samlinger af personer såsom et underudvalg.
  • Hold: se gruppe
  • Indholdsforfatter: En person (typisk et udvalgsmedlem) med brugernavn og kodeord til at kunne redigere forsidesystemet.
  • Kalender: Kalendersystemet i Conventus er opdelt efter de enkelte afdelinger. Kalenderen bruges til specielle begivenheder (f.eks. weekendtræning eller opvisning) hvorimod den ugentlige faste træning med fordel kan være beskrevet på opslagstavlen eller lignende. Kalenderen vises på forsiden (med indhold fra alle afdelinger) og på de enkelte afdelingers sider (med indhold kun fra den enkelte afdeling).
  • Kontakt: Conventus anvender begrebet kontakt til at beskrive brugere og profiler (altså, enhver person som er registeret i systemet).
  • Opslagstavle: Conventus stiller en opslagstavle til rådighed for hvert hold. Denne opslagstavle kan vises på forsiden således at man kan bruge den til at gøre information til rådighed for enhver som kigger ind på denne side. Vi placerer afdelingsudvalgets opslagstavle på forsiden til den enkelte afdeling således at man direkte kan gøre information tilgængeligt på forsiden af den vej.
  • Profil: De personlige informationer om en person tilknyttet Conventus. Enhver deltager på et hold skal have en profil, som de kan oprette første gang de benytter systemet. Personer som skal være brugere (trænere og udvalgsmedlemmer) skal have en profil før de kan blive oprettet som brugere i Conventus.
  • Udvalgsmedlem: En bruger i Conventus som kan oprette og administrere hold samt skrive beskeder på opslagstavlen, og derudover kan gøre de samme ting som en træner.
  • Udvalgsadministrator: En bruger i Conventus som kan oprette og slette brugere i systemet (typisk trænere og nye udvalgsmedlemmer), og derudover kan gøre de samme ting som et udvalgsmedlem.
  • Træner: En bruger i Conventus som kan ændre i deltagerlisten på hold samt sende beskeder til deltagere på hold.