ØSVN-IF » Hjælp til den nye hjemmeside » Vejledning for trænere/instruktører

Vejledning for trænere/instruktører

Denne side indeholder vejledning til den nye hjemmeside for trænere/instruktører. Den beskriver hvordan man får adgang til Conventus samt hvordan man kan benytte systemet til at administrere holdlisten:
  1. Hvordan man bliver bruger i Conventus
  2. Hvordan bruger Conventus til at se holdlister og fjerne eller tilføje deltagere på et hold
  3. Hvordan man bruger Conventus til at sende en besked til alle deltagere på et hold
  4. Hvordan man udskriver en deltagerliste
Se også ordbogen for diverse forklaringer.

1. Hvordan man bliver bruger i Conventus

For at blive bruger i Conventus skal man have en kontaktprofil og en brugerkonto til kontaktprofilen. Tænk på det som et kørekort og en bil: man kan bruge kørekortet til at legitimere sig med, men hvis man vil køre nogen steder skal man have en bil. Her er kontaktprofilen kørerkortet og Conventus er bilen (ikke alle som har kørekort har bil, men man skal have kørekort før man kan få en bil). Det letteste er at få udvalgsadministratoren til at oprette kontaktprofil og brugerkonto for dig; dog kan du eventuelt selv hjælpe til ved at klikke på Oprettelse af kontaktprofil. Når tilmeldingen er i orden modtager man en email med brugernavn og kodeord til Conventus. Man skal så logge sig på og eventuelt skifte password, som vist i denne video:

2. Hvordan man bruger Conventus til at se holdlister og fjerne/tilføje deltagere

For at arbejde med holdlister klikker man på Adressebog og derefter på det hold man gerne vil arbejde med. Der er nu en knap til at tilføje eller fjerne brugere, og man kan også få en menu frem ved at klikke på det lille "personer" ikon ved siden af navnet på holdet. Tilføje/fjerne brugere får et popup-vindue frem, klik på navnene til højre for at fjerne dem, for at tilføje bruges lettest "Ny" knappen i venstre side af vinduet. For mere detaljeret forklaring, se følgende video:

3. Hvordan man sender en besked til deltagerne på et hold

For at sende en besked til alle deltagerne på et hold, brug knappen "Send email" eller "Send sms" til venstre i Conventus, nedenunder "Adresseliste" knappen. Derefter vælges hvilke(t) hold skal modtage, og beskeden kan udfyldes. (Bemærk at hvis man tilføjer og fjerner hold mange gange kan det gå galt; gå da hellere tilbage til start hvis du har brug for det.) For mere detaljeret forklaring, se følgende video:

4. Hvordan man udskriver en deltagerliste

For at udskrive en deltagerliste for et hold, klik på ikonet ved siden af holdnavnet så der kommer en menu frem, vælg derefter "Udskriv" eller "Afkrydsningsliste". For mere detaljeret forklaring, se følgende video: