ØSVN-IF » Hjælp til den nye hjemmeside » Vejledning for webansvarlige

Vejledning for webansvarlige

Hver afdeling har en underside på ØSVN's hjemmeside. Hvis den skal indeholde information som ændres løbende, hvilket klart er en fordel i forhold til synlighed, skal den webansvarlige person i enkelte afdeling selv sørge for at gøre det. Den webansvarlige får brugernavn og kodeord fra foreningens webmaster, og kan derefter redigere hele foreningens hjemmeside via www.osvn-if.dk/log-in. Her får man adgang til at redigerer de sider der hører til ens egen afdeling.

Denne side indeholder specifikke retningsliner for ØSVN's hjemmeside samt svar på spørgsmål opsamlet undervejs. Der findes en officiel vejledning til brugen af GoMiniSite på deres hjælpeside (tilgængelig fra www.gominisite.dk, klik "Kunde-Center" i menuen).

Vi anbefaler at man anvender opbygning i alle afdelinger:
  • Forside: kan indeholde introduktion til afdelingen, afdelingens kalender, nyheder, links videre til undersider
  • Træningstider: overblik over de faste aktiviteter i afdelingen
  • Tilmelding: side med on-line tilmelding via Conventus (oprettes af webmaster)
  • Udvalg: kontaktinformationer til afdelingens udvalg
  • Galleri: billeder og video fra afdelingens aktiviteter - en rigtig god ting hvis man gerne vil have besøgende på sin hjemmeside!
De enkelte sider bør stilmæssigt også ligne hinanden, altså skal man normalt bruge samme font og samme størrelse bogstaver. I den indbyggede GoMiniSite tekst-editor skal man blot bruge standard-fonten og vælge "H3" under "Style" øverst til højre for at få den rigtige størrelse (hvis man ikke vælge H3 bliver bogstaver ret små). Man kan med fordel anvende H3 på hele teksten efter den er blevet skrevet.

GoMiniSite indeholder et indbygget gallerielement. Vi anbefaler dog at man i stedet anvender on-line tjenesten flickr som vi har en konto til (se eksempel under gymnastik afdelingens galleri) da det giver en masse ekstra muligheder, pænere design, samt gør det muligt at have alle de billeder liggende vi vil uden det koster ekstra. Information om hvordan flickr benyttes fås fra webmaster.

Denne side vil løbende blive udbygget med ekstra information. Foreløbig indeholder den video fra introduktionsmødet 4/11-2009 som giver introduktion og overblik over de mest almindelige funktioner (foreløbig uden tekstuel forklaring, den følger senere).

Webmaster: Thomas Graugaard-Nielsen og Palle Nielsen